Allmänna villkor

Kundtjänst öppettider (GMT +1)

Mån-tors 08.00 – 17.00 (16.00 under v.24 – v.32)
Fredag: 08.00 – 16.00
Lör-sön: Stängt

Vanliga frågor och svar hittar du i vår FAQ.

E-post: [email protected]
Org. nummer: 556323-7105

Kontor & returadress

    1. Allmänt

    Vi som tillhandahåller sajten www.midbectapeter.se är Midbec AB, org. nr 556323-7105, 435 33 Mölnlycke, Sverige (“Midbec Tapeter”). Med benämningarna ”vi, vårt , våra och oss” nedan avses Midbec Tapeter.

    Följande allmänna villkor (”Köpvillkor”) gäller för samtliga köpeavtal som du som konsument sluter med Midbec AB (”www.midbectapeter.se”), och tillhörande sidor. Bestämmelserna i ex. Konsumentköplagen (1990:932), E-handelslagen (2002:562), Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) samt Dataskyddsförordningen (GDPR) (2016/679) tillämpas på samtliga köp som konsumenter gör via webbplatsen. Genom att lägga en beställning bekräftar du att du har läst igenom – och accepterar att vara bunden av – dessa användarvillkor samt lämnar ditt samtycke till behandling av dina personuppgifter

    För att kunna köpa produkt(er) genom vår sajt måste du vara 18 år eller äldre. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande, vi hänvisar till Föräldrabalken. Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment godkänner du vid aktuell tid gällande allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

    Alla angivna priser är inklusive tjugofem (25)% moms.
    Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor om skäl för detta föreligger, utan att meddela dig på förhand. Den version av villkoren som du godkänner vid din beställning gäller för ditt köp.
    Betalsätt och leveransalternativ väljer du i kassan, partnervillkor gäller. Efter genomfört köp får du en orderbekräftelse per mail. Ett tips är att även kolla i din skräppost så att mailet inte råkat hamna där.

      2. Betalningar

      Betalningar sker genom vårt samarbete med Klarna AB. Läs mer om Klarnas betalningsvillkor här.

      För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

        3. Frakt & leverans

        Lagerlagda produkter skickas oftast inom 1-2 arbetsdagar efter lagd beställning. Estimerad leveranstid för produkterna anges i produktinformationen som är vägledande. Leveranstiderna varierar normalt mellan 5-25 arbetsdagar beroende på om varan finns i lager eller på beställning. Det kan förekomma längre leveranstider vid kampanjer då orderingången ofta blir större. Det kan också förekomma längre leveranstider vid olika högtider. Räkna då istället att ditt paket skickas inom 2-4 arbetsdagar. Innehåller din order flera olika produkter kan det hända att din order levereras i flera olika paket som skickas från olika lager.

        Hämtas i butik (49kr)

        Din beställning hämtar du hos din närmsta färgfackhandel. Dessa ombud är också våra återförsäljare och har därför bred kunskap inom området tapet. Dem kan hjälpa dig och besvara frågor och även se till att du har allt du behöver för att du ska få möjlighet att nå ett så bra resultat som möjligt.

        Ej uthämtade paket

        Ej uthämtade paket returneras automatiskt till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för 250 kr. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som hävning av köpet. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud. För frågor kring ditt paket, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

        Transportskada

        Om en vara från Midbec Tapeter skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till Midbec Tapeter [email protected]

          4. Retur & ångerrätt

          Har du beställt för många rullar eller är du inte helt nöjd med tapeten du fått? Då får du returnera produkterna till oss inom fjorton (14) dagar från mottagandet av varan.

          Följande punkter måste uppfyllas:

          • Kontakta alltid oss vid retur enligt anvisningarna nedan.
          • samtliga tapetrullar ska fortfarande vara i originalförpackning samt oskadade.
          • om möjligt, använd samma kartong för returen. 
          • porto för returen betalas av köparen.
          • Oanmälda returer godkänns ej.
          • Alla anmälda returer skall skickas direkt till vår adress. Paket som returneras till ett utlämningsställe hämtas ej ut/godkänns ej som retur. Vid leverans till ombud kommer ni att debiteras en utkörningsavgift på 250 kr.

          Anmäl din retur till [email protected]

          Bifoga följande uppgifter i mailet:
          Ordernummer:
          Artikelnummer:
          Antal:
          Batch (se tapetens etikett):
          Telefonnummer:
          Orsak till retur: *

          *
          1. Beställt för många rullar
          2. Beställt fel artikel
          3. Ångrat dig
          4. Motsvarar inte förväntningar
          5. Annan orsak ___

          Du får en returbekräftelse via mail så fort vi tagit emot och godkänt din retur. Från och med du lämnat in din retur hos ditt postombud kan det ta upp till 14 dagar innan du får din återbetalning. Produktpriset (ej fraktavgift) kommer att återbetalas till ditt konto samma dag som vi mottagit och godkänt returen, med samma betalningsmetod som du valt. Har du köpt via en av våra återförsäljare (inte via midbectapeter.se) måste du returnera din beställning via dem.

          Ångerrätten gäller inte för varor som tillverkats enligt kundens unika önskemål dvs tapetprover, måttanpassade tapeter, fototapeter eller väggmotiv.

            5. Reklamation

            Skulle du upptäcka att din tapet är defekt (skador i färg och papper, misspass eller ha tryckfel eller liknande) kontaktar du oss via mail på [email protected]. Vänligen bifoga en beskrivning samt tydliga bilder på felet. Om felet på varan bedöms som ett tillverkningsfel kommer vi givetvis att ersätta tapeten mot en felfri vara.

            Produkten måste kontrolleras för eventuella fel före installation. Fel som blåsbildning, kantresning och glipor i skarvarna beror inte på tapeten utan har med limmängd, underlag och uppsättning att göra. Uppsatta rullar är godkända rullar och kan inte reklameras. Avbryt genast uppsättning om materialfel upptäcks. Om du anlitar en auktoriserad fackman är detta extra viktigt då arbetstid för uppsatta våder som är felaktiga inte ersätts.

            Bifoga följande uppgifter i mailet:
            Ordernummer:
            Artikelnummer:
            Antal:
            Batch (se tapetens etikett):
            Telefonnummer:
            Orsak till reklamation:

              6. Tapetens kulör

              Vi kan inte garantera en exakt färgmatchning utifrån produktbilderna online och på den fysiska tapeten. Färgen kan upplevas olika utifrån bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Vi rekommenderar därför att du beställer hem ett tapetprov innan du beställer dina tapeter.

                7. Force Majeure

                Vid händelse som naturkatastrof, uteblivna leveranser från underleverantörer, brand, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, krig, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Midbec Tapeters kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Vilket innebär att Midbec Tapeter befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

                  8. Övrigt

                  Vi reserverar oss för eventuella felskrivelser och förbehåller oss rätten att ändra detta utan avisering.


                  ©  Midbec Tapeter AB | All Rights Reserved

                  0
                    Varukorg
                    Kundkorgen är tom